آنتی خرافه ANTIKHORAFE

روشنگری و مبارزه با هرگونه خرافه و خرافات

آنتی خرافه ANTIKHORAFE

روشنگری و مبارزه با هرگونه خرافه و خرافات

عدد سیزده ۱۳ نحس نیست و این یک خرافه است

این امور از مسائل جاهلیت هست، و چیزى بنام روزهاى بد و یا ساعات بد و یا اشخاص نحس، و یا از این قبیل مسائل در اسلام وجود ندارد، مثلا در فرهنگ غربى عدد شماره 13 نحس هست، و اگر تاریخ 13 میلادى روز جمعه بگیرد آنروز را نحس میداننددر مورد نحس بودن عدد 13 از دید غربیها به رغم اینکه میگویند این خرافه از اینکه سیزدهمین نفر از حواریون به حضرت عیسی (ع) خیانت کرد به وجود آمده، اما به نظر میاد این خرافه در جنگهایی که بین مسلمانان آن زمان و اروپاییها در قرنها پیش صورت گرفته همراه با خیلی از علوم و فناوریهایی که به غرب منتقل شد، منتقل شده باشد هیچ عددی نحس نیست ، خداوند هیچ عددی را نحس قرار نداده است. نحسی و نامبارکی از ما و اعمال ماست. خطاهای خودمون رو به گردن روز و عدد و... نگذاریم و واقع بین باشیم .  

نقل قول : در این مطلب به نمونه هایی از اعجازهای عددی و ریاضی قرآن اشاره شده است. در مورد عدد 13 هم نمونه های شگفت انگیزی برگرفته از تحقیقات عبدالدائم الکهیل رو اینجا قرار دارد:
در اولین و آخرین سوره قرآن:.
تعداد آیات اولین سوره (فاتحه) 7 و تعداد آیات آخرین سوره (ناس) 6 میباشد که مجموع این 2 عدد 13 میشود: 7 + 6 = 13.
تعداد کلمات اولین سوره (فاتحه) 31 و تعداد آیات آخرین سوره (ناس) 21 کلمه است، که مجموع این 2 عدد نیزمضربی از 13 است
31+ 21 = 52 = 13 × 4
آخرین آیه قرآن (مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ) 13 حرف دارد.
با حروف مقطعه:.
اولین سورهای که با حروف مقطعه آغاز شده است سوره بقره ( الم) و آخرین آن سوره قلم که با (ن) آغاز شده است. عجیب اینکه تعداد آیات سوره بقره 286 است که مضربی از 13 میباشد: 286 = 13 × 22
تعداد آیات سوره قلم 52 است که باز هم مضربی از 13 است:
52 = 13 × 4
جالبتر آنکه مجموع آیات این 2 سوره نیز مضربی از 13 است:.
286 + 52 = 338 = 13 × 13 × 2
29 سوره با حروف مقطعه آغاز شده اند که اگر تعداد آیات این سورهها را با هم جمع کنیم عدد 2743 بدست میآید که این عدد نیز بر13 بخشپذیر است (مضربی از 13 است): 2743 = 13 × 211
تعداد حروف پس از حروف مقطعه در آیات دارای حروف مقطعه 78 است که 78 نیز مضربی از 13 میباشد.
اگرتاریخ سه واقعه اصلی زندگی پیامبررا محاسبه کنیم:
بعثت: 40 سالگی
هجرت: 53 سالگی
وفات : 63 سالگی
و این اعداد را با هم جمع کنیم عدد حاصل مضربی از 13 خواهد بود: 40 + 53 + 63 = 156 = 13 × 12
منبع: ahangfa.com

خرافه زدایی از زندگی و وفات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 حضرت فاطمه در لحظه وفات 18 ساله نبودند. این اشتباه  است که تاریخ تولد ایشان را بعد از هجرت ثبت کرده اند و این ناممکن است زیرا رسول الله وقتی با خدیجه عروسی کردند خدیجه 40 ساله بود و زن معمولا تا 50 سالگی قدرت باروری دارد پس درست آن است که در کتب نوشته یعنی فاطمه 5 سال قبل از بعثت دنیا آمده نه آنچه که بعضی میگویند. پس موقع مرگ فاطمه 29 ساله بوده بعضیها دنبال بهانه هستند تا صحابه را متهم کنند گرنه این یک ایراد بچه گانه است مرگ و زندگی بدست الله است و نباید تعجب کنیم که چرا فلانی زود مرد . خدیجه در عرض ده سال 5 بچه برای رسول الله به دنیا آورد و آن 4 فرزند دیگر ، هم زودتر ازفاطمه مردند و سه خواهر فاطمه شوهر کردند و هر سه تای انها تقریبا در همان سنی مردند که فاطمه مرد پس چرا کسی را متهم بقتل آن سه دختر دیگر پیامبر نمیکنید ؟! پس مرگ وفات فاطمه در جوانی یک سانحه عادی بود و در فامیل او بی سابقه نبود و اگرامری بی سابقه هم میبود باز نمیتوانستیم که بی دلیل، مردن در جوانی را دلیل بر کشته شدن بدانیم درزمانه ما که پیشرفت پزشکی در اوج است باز روزانه صدها جوان بمرگ خود می میرند مرگ که پیر وجوان نمیشناسد .  

بقیه در ادامه مطلب ...

ادامه مطلب ...

بریدن گوشه‌ای از پرده خانه کعبه توسط یک زائر ایرانی به قصد تبرک

یک زائر ایرانی در رفتاری وقیحانه و غیراخلاقی، گوشه‌ای از پرده خانه کعبه را به نیت تبرک با چاقو برید. این زائر ایرانی ساعت ۲:۳۰ بامداد روز گذشته در حال بریدن گوشه‌ای از پرده خانه کعبه بود که به دست ماموران حرم مسجد الحرام بازداشت شد.
لازم به ذکر است هرگونه آسیب رساندن به خانه کعبه جرم محسوب می‌شود.

از سوی دیگر گفتنی است  درتاریخ ٢٩/٢/١٣٨٨ یک زائر ایرانی به اتهام تلصیق در مسجدالحرام دستگیر شد.
این زائر  در حال رسیدن به حجرالاسود به قصد تبرک جستن بود که ماموران اطراف کعبه او را دستگیر می کنند وی هم اینک در بازداشت موقت بسر می برد اینکه این زائر عضو کدام کاروان می باشد و از چه استانی اعزام شده است خبری دریافت نشده است این زائر، چهارمین نفری است که به اتهام تلصیق بازداشت می شود تلصیق یا تماس مرد با زن به نیت ارضای جنسی است و ماموران سعودی بواسطه این گونه  عمل های زشت و شنیع  برخی زائران را در حرمین دستگیر می کنند. 

تا زمانیکه اینگونه اعمال خرافی در جامعه وجود داشته باشد چگونه توقع داشته باشیم که رشد و ترقی در ابعاد اجتماعی و زندگی روزمره اتفاق بیفتد کسانی که در راه ترویج فرهنگ خرافه در حال تلاش و کوشش هستند گناه و بدبختی عاملین و مرتکبین این اعمال را به دوش خواهند کشید.